Royal Canin
Inzicht in klantenbestand, datakwaliteit verhogen en prestaties van campagnes meten
Royal Canin – als onderdeel van Mars Inc. - is een wereldwijd bedrijf dat een betere wereld voor honden en katten voor ogen heeft door het maken van hoogwaardige gezondheidsvoeding voor honden en katten. De eindgebruikers van hun producten zijn dan ook dieren en niet (direct) mensen. Op het gebied van Customer Relationship management, oftewel CRM, is informatie over beide groepen relevant.
Om beter grip en inzicht te krijgen op hun pet owner database, kwam Royal Canin terecht bij Dashboarding Meesters. Royal Canin wilde de complexe database met veel details met een dashboard inzichtelijk hebben zodat ze dagelijks de kwaliteit van hun data kunnen monitoren. Diverse datapunten op het niveau van de pet owner en zijn honden en/of katten was daarbij wenselijk. Denk daarbij o.a. aan aantal bruikbare profielen met geldige consent, aantal actieve vs inactieve gebruikers, segmentatie op leeftijden en rassen en aantal complete vs incomplete profielen. Het helder presenteren van dit soort segmenten geeft inzicht in de kwaliteit van de data en legt precies bloot waar kansen in data-optimalisatie en marketing-campagnes liggen.
De CRM Manager van Royal Canin Benelux, is daarom ook zeer blij met de rapportages ontwikkelt door Dashboarding Meesters; hij kan de kwaliteit van zijn database 24/7 monitoren én marketing efforts veel effectiever sturen. Het CRM Dashboard is als vervolgstap uitgebreid met een campagne dashboard waar alle resultaten van een verrijkingscampagne real-time in verwerkt. De tijd van eindeloos handmatig tijdrovende draaitabellen maken op basis van Excel-bestanden is nu voor goed voorbij en een goede PowerBi koppeling met de database doet het werk.
De case met Royal Canin toont heel mooi het volledige proces tot data gedreven werken aan. Namelijk, data (kwaliteit) op orde hebben en daarop bijsturen, informatie ophalen uit deze betrouwbare data door analyses, om vervolgens daadwerkelijk (verbeter-)acties uit te zetten o.b.v. de resultaten van de analyses. Kortom: meerdere winstpunten voor Royal Canin.