Morgan Recruitment Group

Real time performance tracking van de salesafdeling

Morgan Recruitment Group is – zoals de naam al doet vermoeden – actief in de recruitment wereld. Hun klanten zijn tweeledig, enerzijds zijn dit mogelijke kandidaten anderzijds zijn dit opdrachtgevers waarvoor ze deze kandidaten zoeken. Voor de sales-afdeling dus voldoende werk te verzetten. 

Om beter inzicht te hebben in de prestaties hebben, ontstond er binnen MRG de behoefte aan real-time dashboards. Deze dashboards zouden ook hun plek moeten krijgen op kantoor, om zo op een goede manier interne competitie aan te wakkeren. 

Binnen MRG zijn er Key Performance Indicators (KPI’s) opgesteld waarmee de prestaties van de sales-afdeling gemeten worden. Er waren KPI’s op het gebied van de duur van de gesprekken alsmede het aantal gesprekken dat gevoerd moest worden. Deze moesten real-time inzichtelijk zijn op een groot scherm op het kantoor. 

Dit resulteerde in een relatief eenvoudig dashboard wat laat zien wat het moet laten zien, waarbij er d.m.v. kleurgebruik duidelijk zichtbaar was wie zijn KPI op die dag wel behaald en wie niet. 

Erik van der Wel, ICT manager, is tot op de dag van vandaag blij met de samenwerking die hij is aangegaan met Dashboarding Meesters. Het biedt directe feedback naar de sales medewerkers en over de interne competitie worden regelmatig grapjes gemaakt. Het heeft zowel de prestaties als de sfeer op kantoor verbeterd, aldus Erik.

Vorige
Vorige

Van Aarle vastgoedonderhoud

Volgende
Volgende

Gebroeders van der Plas