Online Bazen

Klantretentie en het effect van het gratis weggeven van proefpakketten

Online bazen, een strategisch marketingbureau dat bedrijven helpt om te groeien door het juist in te zetten van marketing.

Ja, klinkt leuk. Maar dat moet natuurlijk wel meetbaar zijn, ook weer richting de klanten die Online Bazen zelf heeft.

Het kan een marketingstrategie zijn om proefpakketten weg te geven om op deze manier klanten aan je bedrijf/product te binden. Zo deed Online Bazen dat voor één van hun klanten. En om voor zowel zichzelf als de klant meetbaar te maken of deze strategie ook werkte, waren ze op zoek naar een Dashboard, wat dit duidelijk in kaart bracht.

Tot op het moment van oplevering van het Dashboard was dit een maandelijkse taak die een hele dag in beslag nam. Dus buiten dat het veel tijd kostte, had je ook maar één keer per maand, aan het einde van de maand, inzicht of wat je deed ook daadwerkelijk resultaat opleverde.

Vanaf het moment van oplevering van het Dashboard is dit real-time inzichtelijk en kunnen er allerlei dwarsdoorsnedes gemaakt worden. Per product, per productgroep, per maand en per week.

Hetgeen wat dan gemeten wordt is of iemand die een proefpakket ontvangt ook klant blijft en daarna nog een ‘echte’ order plaatst. Daarnaast wordt er ook gemeten hoeveel klanten terugkerende klanten zijn en hoelang deze gemiddeld klant blijven.

Waardevolle informatie voor Online Bazen én voor de klant waarvoor ze dit inzichtelijk wilde hebben. Én het is altijd real-time inzichtelijk waardoor er proactief i.p.v. reactief gehandeld kan worden.

Ohja, die dag die ze er voorheen mee kwijt waren en dan de hoop dat ze niks vergeten waren? Dat kost hun 0 uur (zelfs 0 seconden) en het klopt altijd. Da’s lekker!

Volgende
Volgende

Van Son Onderhoud en Renovatie