Bnext.nl
Rapportage als marketingcommunicatiemiddel
De dienstverlening van Bnext.nl bestaat uit het leveren van afvalcontainers voor het duurzaam inzamelen van afvalstromen en het recyclen daarvan. Hiermee maakt Bnext.nl impact op het milieu. Een mooie missie, waarbij data onmisbaar is om de impact te onderbouwen.
Bnext.nl biedt een uitgebreide rapportage aan hun klanten aan met een analyse op het ingeleverde afval. Wat was de samenstelling, hoeveel is recyclebaar, wat is de verdelingen per type afval en hoeveel afval is er in totaal afgeleverd. Dat kun je doen via standaard tabellen óf je bedenkt een andere oplossing. Voor die andere oplossing heeft Bnext.nl contact gezocht met Dashboarding Meesters. De vraag is duidelijk: ‘De data is er, maar hoe kunnen we de data op een professionele en visueel aantrekkelijke manier presenteren aan onze klanten?’
In samenwerking met creatief bureau Bluemonque, verantwoordelijk voor het ontwerp van de huisstijl van Bnext.nl, is er binnen de huisstijl van Bnext.nl een aansprekende en duidelijke rapportage ontwikkeld. Met een druk op de knop wordt data ingeladen in de rapportage en kan deze gepresenteerd worden aan de klant.
Niet alleen voor interne communicatie kan rapportage interessant zijn, maar ook extern. Dat blijkt maar weer uit deze casus. Extern is er wellicht een extra-creatieve touch nodig, waar Power BI zich niet altijd even goed voor leent. Maar dat kun je alsnog wel aan Dashboarding Meesters over laten. Met creatieve én inhoudelijke specialistische kennis is dit project succesvol afgesloten. Resulterend in een positieve klant aan de kant van Dashboarding Meesters én meerdere positieve klanten aan de kant van Bnext.nl